Православна Хришћанска Музика / Byzantine Music
Православна Хришћанска Музика
Рани развој хришћанске музике био је под снажним утицајем оријенталне музике, првенствено јеврејске псалмодије. Одликује се богатим мелизмима и интервалима мањим од полустепена. Већ у раном средњем веку, у оквиру Римске цркве развија се форма литургијске вокалне музике коју је папа Гргур Велики сакупио у збирку канонизованих хоралних мелодија.
Према облику, разликују се акцентус и концентус, а касније се развијају химне, тропи и секвенце. Дуго, украшено извођење завршног вокала „а“ у Алелуја, назива се јубилација. Грегоријански хорали користе хексатонске лествице са дванаест модуса.
Узимањем једног хорала као основне мелодије, и додавањем другог гласа у паралелној кварти, настао је органум, први полифони облик европске музике. Основна мелодија се у том случају назива „кантус фирмус“.
Око хиљадите године, оргуље се почињу уводити у цркве западне Европе.
Музика Источног хришћанства остаје искључиво вокална, са препознатљивим облицима као што су тропар и кондак, са најразвијенијом традицијом у Византији, одакле се музика Источног хришћанства шири по националним аутокефалним православним црквама. У православну музику се уводи вишегласје у шеснаестом веку, на подручју Русије.
Byzantine Music
(Greek: Βυζαντινή μουσική)
is the music of the Byzantine Empire. Originally it consisted of songs and hymns composed to Greek texts used for courtly ceremonials, during festivals, or as para liturgical and liturgical music.
Christian music is music that is written to express a personal or shared belief about a Christian's life and faith. Common themes of Christian music include praise, worship, repentance, and lament, and its forms vary widely throughout the world.
Like other forms of music, the creation, performance, meaning, and even definition of Christian music vary according to culture and social context. Christian music is composed and performed for many purposes, ranging from aesthetic pleasure, religious or ceremonial purposes, or with a positive message as an entertainment product to market.
Коментари