Пређи на главни садржај

Best Albums Ever: Bill Evans - From Left to Right (1971 Album)




Осврт на живот и дело Била Еванса

Бил Еванс (Bill Evans), један од најзначајнијих џез пијаниста 20. века, рођен је 16. августа 1929. године у Плејнфилду, Њу Џерзи. Његова музика представља синтезу класичне музичке традиције и модерног џеза, обликована нежним, импровизационим сензибилитетом, али и дубоком меланхолијом. Познат је по рафинираној динамици, хармонијама које подсећају на Дебисија и Равела, као и по способности да створи интимну атмосферу чак и у најсложенијим импровизацијама.

Евансова каријера је обележена сарадњом са многим великанима џеза, међу којима је и Мајлс Дејвис. Његов рад на легендарном албуму Kind of Blue (1959) утицао је на правце модалног џеза. Међутим, његов највећи уметнички печат остаје повезан са трио формом — нарочито са Скотом Лафаром и Полом Моушном, са којима је створио нови концепт интеракције у џез ансамблу, где сви инструменти воде подједнако значајан дијалог.

Евансово свирање је често било интроспективно и медитативно, прожето личном трагедијом и борбом са зависношћу, што му је давало јединствену дубину. Његова музика је сведочанство о људској рањивости, али и о трагању за лепотом упркос тами.


О албуму From Left to Right (1971)

Албум From Left to Right представља необично поглавље у Евансовом опусу. Снимио га је 1971. године и на њему први пут комбинује акустични клавир са електричним клавиром (Fender Rhodes), што је у то време било нешто ново за њега. Наслов албума алудира на панораму звука — лево је електрични, а десно акустични клавир, што ствара утисак дијалога самог са собом.

Овај албум се издваја по атмосфери — мање је меланхоличан, више лирски и кинематографски, са аранжманима за оркестар и струнски ансамбл. Упркос томе што га неки критичари нису сматрали међу његовим најдубљим делима, From Left to Right приказује Еванса у другачијем светлу — као нежног романтичара који не одустаје од експеримента.

Поготово је занимљиво слушати како Еванс проналази интимност у звучном луксузу — он и даље остаје песник клавира, чак и у продукцијски богатијем окружењу. Ово је албум за ноћна слушања, за унутрашње разговоре и тиха размишљања.


Review of the Life and Work of Bill Evans

A Reflection on the Life and Work of Bill Evans

Bill Evans, one of the most influential jazz pianists of the 20th century, was born on August 16, 1929, in Plainfield, New Jersey. His music represents a synthesis of classical tradition and modern jazz, shaped by a gentle improvisational sensibility and deep melancholy. He is known for his refined dynamics, harmonies reminiscent of Debussy and Ravel, and for his ability to create intimate atmospheres even in the most complex improvisations.

Evans’ career is marked by collaborations with many jazz greats, including Miles Davis. His work on the landmark album Kind of Blue (1959) helped shape modal jazz. However, his most profound artistic legacy lies in his trio work, especially with Scott LaFaro and Paul Motian, where he pioneered a new model of group interaction in jazz, with each instrument contributing equally to the musical dialogue.

Evans’ playing was often introspective and meditative. It was imbued with personal tragedy and a struggle with addiction, which gave it unique emotional depth. His music stands as a testament to human vulnerability and the search for beauty despite the darkness.


About the Album From Left to Right (1971)

From Left to Right is a unique chapter in Evans’ discography. Recorded in 1971, it was the first album on which he combined an acoustic piano with an electric one (Fender Rhodes)—something new for him at the time. The title refers to the sound panorama, with the electric piano on the left and the acoustic on the right, giving the impression of a dialogue with himself.

This album stands out for its atmosphere — less melancholic, more lyrical and cinematic, featuring orchestral and string arrangements. While some critics don’t consider it among his deepest works, From Left to Right shows Evans in a different light — as a gentle romantic who doesn't shy away from experimentation.

It is particularly interesting to hear how Evans finds intimacy within sonic richness — he remains a poet of the piano, even in a more lush production setting. This is an album for late-night listening, for inner conversations and quiet contemplation.








Коментари

Популарни постови са овог блога

SPONTANO SAGOREVANJE - knjiga. savremena proza - Izdavač Nova Poetika ::: SPONTANEOUS COMBUSTION - book. contemporary prose - Publisher Nova Poetika

  Љубичасти крак светлости сваке ништавности у нама  Кратке приче већ дуго привлаче посену пажњу читалаца, а када се у њима нађу модерни елементи, онда њихова вредност још више расте јер у себи садрже многоројне истине које се са филозофском тежином најбоље памте и прихватају као огледало нас самих. Зато је за свакога ко у краткој, сапетој форми воли понирање у подсвест, збивања кроз репродукцију човекове свести, дефабулативност, суочавање са сопственим несавршеностима и трагање за животним смислом, најбољи избор зирка кратких прича Спонтано саоревање, Себастиана Саве Гора, јер је ово дело најбољи доказ да надреализам проткан апсурдом и парадоксом још увек итекако живи на нашој литерарној сцени.  У 72 приче, колико се сакупило у три дела ове зирке, дато је можда једно од најтурбулентнијих путовања у човекову подсвест у последње време у домаћој књижевности. Након, како нам се аутор сам поверио у уводу, двогодишњег упознавања себе и своје подсвести у односу на стварност и у...

Spontano Sagorevanje: Kosta na crti ::: Spontaneous Combustion: Kosta On The Line / kratka priča. кратка прича. short story. histoire courte. књижевност. литература. literature. book. knjiga. literatura.

Kosta je stajao na tankoj crti, floroscentno plave boje... Osećao je da isijava sopstvenom unutrašnjom svetlošću i da ima razloga što stoji na crti, koju je između ostalog, da spomenemo, sam stvorio. Oko Koste i crte nema ničega. Kosta je u mraku i njemu je to bilo dovoljno. Taj mrak je bio njegov, on je zamislio takav mrak... Kosta je poželeo da se pored njega, u mraku, pojavi božanstvena, prelepa boginja-muza, koja će ga napojiti svojim inspirativnim darovima. Muza se pojavila i bila je slepa. Znao je da će biti slepa, to je i želeo. Stajala je kao kip, kao živi slepi mit. Uživao je. Napajao se „božanstvenom“ energijom svoje boginje. Disao je duboko i teško, osetio je da mu se disanje usporava i da srce počinje jako da mu udara. Uplašio se... Boginja je ostala nema i sjajno slepa. Njeno slepilo je isijavalo snažnu, belu, svetlost koju Kosta sada više nije mogao da podnese. Želeo je nazada u svoj mrak. Ništa više, samo nazad u  svoj mrak. Sve je nestalo... Ostao je mrak i florosce...

The Movie, Lesson About Life 00 - Action, Adventure, Animation, Biography, Comedy, Crime, Documentary, Drama, Family, Fantasy, Film-Noir, History, Horror, Music, Mystery, Romance, Sci-Fi, Short, Sport, Thriller, War, Western

The Movie, Lesson About Life 00 Dvadeseti vek Original title: Novecento 1900 (Italian: Novecento, "Twentieth Century") is a 1976 epic historical drama film directed by Bernardo Bertolucci and featuring an international ensemble cast including Robert De Niro, Gérard Depardieu, Dominique Sanda, Francesca Bertini, Laura Betti, Stefania Casini, Ellen Schwiers, Sterling Hayden, Alida Valli, Romolo Valli, Stefania Sandrelli, Donald Sutherland, and Burt Lancaster. Set in Bertolucci's ancestral region of Emilia, the film chronicles the lives and friendship of two men – the landowning Alfredo Berlinghieri  (De Niro) and the peasant Olmo Dalcò (Depardieu) – as they witness and participate in the political conflicts between fascism and communism that took place in Italy in the first half of the 20th century. The film premiered out of competition at the 1976 Cannes Film Festival. With a runtime of 317 minutes in its original version, 1900 is known for being one of the longest commer...