Пређи на главни садржај

Best Albums Ever: Bill Evans - From Left to Right (1971 Album)




Осврт на живот и дело Била Еванса

Бил Еванс (Bill Evans), један од најзначајнијих џез пијаниста 20. века, рођен је 16. августа 1929. године у Плејнфилду, Њу Џерзи. Његова музика представља синтезу класичне музичке традиције и модерног џеза, обликована нежним, импровизационим сензибилитетом, али и дубоком меланхолијом. Познат је по рафинираној динамици, хармонијама које подсећају на Дебисија и Равела, као и по способности да створи интимну атмосферу чак и у најсложенијим импровизацијама.

Евансова каријера је обележена сарадњом са многим великанима џеза, међу којима је и Мајлс Дејвис. Његов рад на легендарном албуму Kind of Blue (1959) утицао је на правце модалног џеза. Међутим, његов највећи уметнички печат остаје повезан са трио формом — нарочито са Скотом Лафаром и Полом Моушном, са којима је створио нови концепт интеракције у џез ансамблу, где сви инструменти воде подједнако значајан дијалог.

Евансово свирање је често било интроспективно и медитативно, прожето личном трагедијом и борбом са зависношћу, што му је давало јединствену дубину. Његова музика је сведочанство о људској рањивости, али и о трагању за лепотом упркос тами.


О албуму From Left to Right (1971)

Албум From Left to Right представља необично поглавље у Евансовом опусу. Снимио га је 1971. године и на њему први пут комбинује акустични клавир са електричним клавиром (Fender Rhodes), што је у то време било нешто ново за њега. Наслов албума алудира на панораму звука — лево је електрични, а десно акустични клавир, што ствара утисак дијалога самог са собом.

Овај албум се издваја по атмосфери — мање је меланхоличан, више лирски и кинематографски, са аранжманима за оркестар и струнски ансамбл. Упркос томе што га неки критичари нису сматрали међу његовим најдубљим делима, From Left to Right приказује Еванса у другачијем светлу — као нежног романтичара који не одустаје од експеримента.

Поготово је занимљиво слушати како Еванс проналази интимност у звучном луксузу — он и даље остаје песник клавира, чак и у продукцијски богатијем окружењу. Ово је албум за ноћна слушања, за унутрашње разговоре и тиха размишљања.


Review of the Life and Work of Bill Evans

A Reflection on the Life and Work of Bill Evans

Bill Evans, one of the most influential jazz pianists of the 20th century, was born on August 16, 1929, in Plainfield, New Jersey. His music represents a synthesis of classical tradition and modern jazz, shaped by a gentle improvisational sensibility and deep melancholy. He is known for his refined dynamics, harmonies reminiscent of Debussy and Ravel, and for his ability to create intimate atmospheres even in the most complex improvisations.

Evans’ career is marked by collaborations with many jazz greats, including Miles Davis. His work on the landmark album Kind of Blue (1959) helped shape modal jazz. However, his most profound artistic legacy lies in his trio work, especially with Scott LaFaro and Paul Motian, where he pioneered a new model of group interaction in jazz, with each instrument contributing equally to the musical dialogue.

Evans’ playing was often introspective and meditative. It was imbued with personal tragedy and a struggle with addiction, which gave it unique emotional depth. His music stands as a testament to human vulnerability and the search for beauty despite the darkness.


About the Album From Left to Right (1971)

From Left to Right is a unique chapter in Evans’ discography. Recorded in 1971, it was the first album on which he combined an acoustic piano with an electric one (Fender Rhodes)—something new for him at the time. The title refers to the sound panorama, with the electric piano on the left and the acoustic on the right, giving the impression of a dialogue with himself.

This album stands out for its atmosphere — less melancholic, more lyrical and cinematic, featuring orchestral and string arrangements. While some critics don’t consider it among his deepest works, From Left to Right shows Evans in a different light — as a gentle romantic who doesn't shy away from experimentation.

It is particularly interesting to hear how Evans finds intimacy within sonic richness — he remains a poet of the piano, even in a more lush production setting. This is an album for late-night listening, for inner conversations and quiet contemplation.








Коментари

Популарни постови са овог блога

Spontano Sagorevanje: Kosta na crti ::: Spontaneous Combustion: Kosta On The Line / kratka priča. кратка прича. short story. histoire courte. књижевност. литература. literature. book. knjiga. literatura.

Kosta je stajao na tankoj crti, floroscentno plave boje... Osećao je da isijava sopstvenom unutrašnjom svetlošću i da ima razloga što stoji na crti, koju je između ostalog, da spomenemo, sam stvorio. Oko Koste i crte nema ničega. Kosta je u mraku i njemu je to bilo dovoljno. Taj mrak je bio njegov, on je zamislio takav mrak... Kosta je poželeo da se pored njega, u mraku, pojavi božanstvena, prelepa boginja-muza, koja će ga napojiti svojim inspirativnim darovima. Muza se pojavila i bila je slepa. Znao je da će biti slepa, to je i želeo. Stajala je kao kip, kao živi slepi mit. Uživao je. Napajao se „božanstvenom“ energijom svoje boginje. Disao je duboko i teško, osetio je da mu se disanje usporava i da srce počinje jako da mu udara. Uplašio se... Boginja je ostala nema i sjajno slepa. Njeno slepilo je isijavalo snažnu, belu, svetlost koju Kosta sada više nije mogao da podnese. Želeo je nazada u svoj mrak. Ništa više, samo nazad u  svoj mrak. Sve je nestalo... Ostao je mrak i florosce...

Аријанство, Први Васељенски Сабор - Симбол Вере ::: Arianism, First Ecumenical Council - Symbol of Faith ::: Христианская вера, аріанство, Первый вселенский собор - Символ Веры

1. Хришћанска Вера, Аријанство, Први Васељенски Сабор - Симбол Вере    "... Шта је хришћанска вера? Хришћанска вера је Христово знање о најважнијим тајнама бића и живота, које знање људи могу примити само веровањем у Њега, а не својим сопственим напорима. Које су најважније тајне о бићу и животу о којима само Христос има право знање? То су: Тајна о невидљивим стварностима: о Богу, о анђелима, о људској души; Тајна о стварању света и његовом свршетку; Тајна о непрестаном Божјем вођењу човека и човечанства одређеном циљу, а по Његовој премудрости и сили; Тајна о човековом греху и паду и о његовом спасењу кроз богооваплоћење; Тајна о царству Божјем као крајњем циљу човековог земаљског живота и о правом путу који води томе циљу, тј. о понашању човека према себи, према ближњем и према Богу. Тајна о васкрсењу из мртвих, о последњем суду и о вечном животу. Нису ли и неки други верски учитељи, мислиоци и философи покушавали да објасне ове тајне? Јесу многи од њих. Али то су чинили сам...

Outcome On Gunpoint: "Ode To Loyalty" - Ishod Na Nišanu: "Oda O Odanosti" | poetry. poezija. zbirka poezije. poésie. a collection of poetry. un recueil de poésie

  Outcome On Gunpoint Ishod Na Nišanu "Ode to Loyalty" Thought ... Like a razor, like a flash of light like a red diamond, like a dot. * A boat full of feelings is flying these days With a crust of heavy imagination Unreachable ideal In funeral gowns With empty hands - with no sense A little different from understanding anything On the horizon of a magnificent sight Under masks Under dry branches With the feeling of stuck rotten leaves on the soles With tears in his eyes and big pupils full of obedience and fear ... Then, it means a lot An ode to loyalty In trouble On a stone path Among the thorns On the edge... "Oda O Odanosti"   Misao, misao, misao... Kao oštrica brijača, kao udar svetla kao crveni dijamant, kao tačka. * Jurca ovih dana barka puna osećanja, Sa korom tvrde mašte, Nepostižnih ideala U odorama Praznih ruku - bez smisla Malo drugačije od poimanja bilo čega Na obzorju veličanstvenog prizora Pod maskama Ispod suvih grana Sa osećajem zalepljenog trulog l...