Spontano Sagorevanje: Milosrdna Tačka ::: Spontaneous Combustion: The Merciful Dot / literatura, kratka priča, literature, book, književnost
Милосрдна тачка
Милан је сматрао да је он "субординиран", човек. Ходао је улицама кроз пусту и ледену, зимску грдаску ноћ и замислио се над својом "подчињеном, субордираном судбином". Све дубље је био свестан своје потчињености и то питање га је све теже опседало. Схватио је, исто тако да за неке ствари никада неће сазнати баш зато што је субордиран тј. подчињен. Шта се тачно дешава и шта се све планира, он то није могао да зна, нити му је дозвољено да зна. Могао је размишљати и маштати о томе да лети, или да без ваздуха рони, али Истина је по његовом мишљењу, од њега била сакривена. Ништа га није утешило тог дана. Што је дуже размишљао то је мање сам себе разумео.
Вратио се кући и потиштен сео у фотељу. Дуго је седео загледан и замишљен а онда је бела голубиоца је слетела на његов балкон. Та слика га је још више растужила.
Смирио је себе туширањем где му је пало на памет да је и подчињеност нека врста дужности и да потчињеност, такву је он слику замислио, има и неку титуларну вредност, у односу на "главне чинове", где је потчињеност нека врста "под-чина", али где се његов учинак и вредност не умањују и где се на крају изводи дело, за које он, не мора да зна какве је природе, али зна да је учествовао и у ком је сегменту урадио нпр. то и то.
Све ово заједно је замислио као велику слагалицу а себе је умањио до обичне тачке у читавој слици. Ту тачку тј. себе назвао је "милосрдном тачком".
На крају је био потпуно задовољан сликом коју је само он видео, толико је одобровољио себе да је пред вече мало и попио.
Још неко време је "рационално" размишљао... потом му мисли одпловише у дубку и тешку зимску ноћ...
The Merciful Dot
Milan considered himself a "subordinate" man. He wandered the streets on a desolate, icy winter city night, contemplating his "subordinate destiny." The more he thought about his subjugation, the more it weighed on him. He became deeply aware of his subordination, and the question increasingly consumed him. He realized there were certain things he would never know precisely because he was subordinate, i.e., subject to others. What exactly was happening, what plans were being made—he could not know, nor was he permitted to know. He could dream and imagine himself flying or diving without air, but Truth, in his opinion, was concealed from him. Nothing could comfort him that day. The more he thought, the less he understood himself.
He returned home and sat dejectedly in his armchair. For a long time, he remained still, staring into the distance, lost in thought. Then, a white dove landed on his balcony. The sight saddened him even more.
He tried to calm himself by taking a shower, and there, it occurred to him that subordination, in its own way, could be seen as a kind of duty. He imagined subordination as a form of "sub-rank," possessing a certain titular value about the "higher ranks." In his mind, subordination was not a diminishment of his effort or value but rather a contribution toward the ultimate act—an act whose nature he need not know but for which he understood he had done his part, fulfilling his role, for instance, by accomplishing "this or that."
He envisioned this as a great puzzle, with himself reduced to a mere point within the grand picture. That point—himself—he named "the merciful point."
Ultimately, he was entirely content with the image he could see. It soothed him so much that by evening, he even allowed himself a drink.
For a while longer, he continued to "rationally" reflect... then his thoughts drifted away into the depths of the heavy, wintry night...
_______________________
Predstavlja:
NOĆ SLOMLJENIH STRELA
Iz Predgovora:
"...MEGALOPOLIS III
Mister anonimus, stanovnik velegrada, ponovo medju nama – kratke priče”Noć slomljenih strela” Sebastijana Sava Gor-a
Anarhizam se danas modernizovao a urbani buntovnik konformizovao. Svetska revolucija nije uspela, ostalo nam je da sami vodimo svoje bitke a ostao nam je i andergaund (underground). Pred nama je jedan andergraund opredeljen mlađi beogradski pesnik, rok muzičar i pisac, Sebastijan Sava Gor, koji nam u ovoj svojoj seriji kratkih priča pripoveda o urbanizovanim ambijentima Megalopolisa III, megalopolisa nužnosti, za razliku od futurističko-tehnicističkog Megalopolisa I, megalopolisa želje – Metropolisa, Frica Langa (Fritz Lang, 1890-1976), nikad ne ostvarenog, i Megalopolisa II - tepih-urbanizacije iz šezdesetih godina prošlog veka koja je obećavala “posao i stan za svakog”, ali neuspešno, što se kasnije uspostavilo i kao utopija. Andergraund je ovde važan kao jedini nastavak ideja o Svetskoj /modernoj/ revoluciji, nastalih na zdravoj osnovi Spenserovog konzervativnog anarhizma (Herbert Spencer 1820 –1903) sa krilaticom: “The Man versus the State / Čovek protiv države/”, a koji se takođe nikad nije realizovao kao “naivan”. Dok su se u medjuvremenu pojavile ideje o globalizaciji sveta i društvu bez države, ovaj umetnički pravac, mada naizgled globalistički, zapravo je jedini ostao anarho-podrivački i ima za krajnji cilj da podrije sve društvene sisteme, aparature i establišmente, bilo koje vrste, pošto ih smatra za prodate i pokvarene..."
***
Recension for the book - Sebastian Sava Gor: “The Night of Broken Arrows”, Belgrade, 2014, short stories about the urban man. Text is analyzing urban man today, and finds, that this short story is quite different from the urban man of Megalopolis I / Metropolis of Fritz Lang - a megalopolis of wishes/, and the urban man of Megalopolis II / massive felt-urbanization from 1960 - urbanization of disappointment/. The conclusion is that today we have Megwith cult of fun and games/ and that writer fights against that... fight for more nature and more "natural life"/ in yourself, everyday life, love.../
Free PDF - MEGALOPOLIS III Jadranka Ahlgren
***
Predstavlja:
ISHOD NA NIŠANU
Iz Predgovora:
„...da je na Zemlji sve racionalno, ništa se ne bi ni događalo...“
- Fjodor Mihajlovič Dostojevski
Objektivna neracionalizacija je postala opšta pojava i u tom smislu egzistencija je ugrožena.
Tražeći, kao hodajući kroz mrak, autor uspeva da iracionalno, nadrealno, podsvesno, lično i kolektivno nesvesno, osvetli i da kroz sopstvenu prizmu, realizuje specifičnu i novu lingvističku formu, nov, literarni stil, kojim nam. predstavlja zbirku poezije, tako otvoreno slikovitu, bez poređenja, koketiranja, sa bilo kakvim
autoritetima, koja postavlja jako bitna pitanja, prvenstveno pitanja koja se tiču naše zajedničke egzistencje.
Na veoma jedinstven i snažno poetičan način, Sebastian Sava Gor uspeva da pretvari nadrealno u egzizstencijalno.
ISHOD NA NIŠANU
Cena : 880,00 RSD
Detaljne informacije o knjizi:
Autor: Sebastian Sava Gor
Žanr Poezija
Izdavač: Sebastian Sava Gor
ISBN: 9788691820510
Br. strana: 70
Povez: broširan
Jezik: Srpski
Pismo: Latinica
Format: 20cm
Datum izdavanja: 2022
👇
Коментари