Постови

Приказују се постови за септембар 18, 2021

Mijalko Đunisijević - "Ikona i Tvorevina" 01 - Tekst: Slobodan R. Nikolić: "Božanska Prosvetljenost u Ljudskom Srcu" - Teologija, Theology, Théologie, Teología

Слика
  Mijalko Đunisijević - Ikona i Tvorevina 01 " Икона није портрет, него прволик будућег храмовног човечанства. " (кнез Јевгениј Трубецкој) Бог има мноштво говора којима општи са својом творевином. Један од њих је осмишљен да према твари струји уз помоћ слика. Али, како се он обраћа свету, човеку поглавито, који би требало да Му постане син по духу? Према светоотачком схватању, када је створио човека, обдарио га је слободном вољом, коју чак ни Он Сам више не може да наруши. И управо то не смемо да испустимо из вида (а ипак редовно чинимо!) - да смо створени и да је било кад нас није било. Окушана слободна воља је узрочник порива ка трулежи и не-бићу, тј. ништавилу, а неискушана воља Господња је завет вечног битија. О обе те стране нашег сазданог бића приповеда свака икона која живи пред нама као предизобразителни символ Тројичног Царства. Термин символ од првобитног значења документ, обележје распознавања, легитимација, у философији новоплатонизма добија значење појавнога обли

The Movie, Lesson About Life - 38: "Остров" (2006) - Drama

Слика
Острво   Original title: Ostrov 2006 The Island (Russian: Остров, romanized: Ostrov) is a 2006 Russian film about a fictional 20th century Eastern Orthodox monk. The film closed the 2006 Venice Film Festival, proved to be a moderate box-office success and won both the Nika Award and the China TV Golden Eagle Award as the Best Russian film of 2006. The filming location was the city of Kem, in Karelia, on the shores of the White Sea. It received generally positive reviews from critics. The film is focused on father Anatoly's repentance of his sin (therefore the virtually continuous occurrence of the Jesus Prayer); but the transgressions of the depicted character (a fool for Christ) and their impact on the others are the means by which the actual plot develops. The film's director Pavel Lungin, speaking of the central character's self-awareness, said he doesn't regard him as being clever or spiritual, but blessed "in the sense that he is an exposed nerve, which connec