Пређи на главни садржај

Krug u Boji


Krug kao zaokružena celina, geometrijski pojam, kao filozofska ideja, kao umetnička inspiracija, kao još jedan od simbola u našoj svesti koji svojom datošču i savršenošću uvek budi interesovanje.
Krug postavlja pitanja. Pitanja o početku i o kraju, o načinu kretanja, kružnom togu i njegovoj površini koja je svakako dosta toga ali ne prazna. Kretanje unutar vakuma, apsolutne nule, potencijalno se posmatra kao izvor neslućene energije.
Celina je data, stvorena, od strane čoveka na materijalu ili u prirodi, krug, krugovi, ciklusi i procesi na koje je stvavljena tačka, oni su se odigrali i oni su sad krugom zaokruženi.
Krug i njegova dimenzija, njegova dužina, niz, tok, tačka, površina, su početna geometrijska polazišta onoga što vidimo u prirodi. Vidimo okruglim okom isto tako slične okruglaste, elipsaste, pravilne, nepravile krugove i zaokruženja. Pri samoj pomisli na krug možemo i napraviti krug, možemo napraviti i loptu, kuglu koja je isto tako mnoštvo istovetnih krugova unutar njih. I ono što napravimo i ono što se u prirodi dešava ima svoju svrhu, svoje značenje, svoju vrednost i svoju dimenzonalnost. Dimenzionalnost kruga ne pretpostavlja samo njegovu izolovanu celinu već i objektivizaciju i uticaj kako na spoljašnji tako i na njegov unutrašnji sadržaj. Unutrašnji sadržaj “praznog” kruga, krugova, kugle, lopte je vakum. Vakum je skup kiptećih elektromagnetnih talasa koji se vrte oko apsolutne nule. Unutrašnji sadržaj kao takav, kao vakum, dogodio se odnosom elemenata, sadržaja u odnosu sa elementima iz spoljašnosti gde se vakum stvara pri neutralisanju spoljašnjih sadržaja. U sukobu osnovnih elemenata iz prirode, vatre, vode, vazduha i zemlje, u ciklusima koje izazivaju stvarnost oko nas i u nama, ulazi i izlazi i filtrira se  u krugu, krugovima u ciklusu objektivna stvarnost oko nas koja je sadžaj o kome govorimo.
Platonova ideja o krugu i kugli kao pravoj meri tj. o razmni misaonog i osećanog je odlična premise za nastvak posmatranja kruga.
Krug u prirodi ne mora imati svoje geometrijske odrednice. Ukoliko eruptivnost sadržaja u sukobu sa svojom suprotnošću tj. suprotnim sadržajem, kao kada se otvoreno sukobljavaju npr. vazduh sa zemljom ili  vatra sa vodom, dakle ukoliko se dogodi sudar suprotnih sadržaja, to znači da se proces, ciklus završava i on traži svoju konačnost, svoj krug i zaokruženje ali  traži i filtriranje koje podrazumeva stvaranje otvora, izlaza ili ulaza kroz krug gde se u samom krugu procesi završavaju tj. nastavljaju da se odigravaju ali u njemu.
U njemu je i kroz njega je. On igra i pomirenje svih odnosa sa namerom da se pred nama odigra. Ono što vidimo kao rezultat je optimistično. Krug je zaokružuje i pomirenje različitih kretanja dok sam u sebi sakuplja sve različite sile koje pretvara na kraju u prividno prazan proctor – vakum, ali u kome postoje kao haotične sve sabrane vibracije okupljene u kretanju ka beskonačnoj nuli.
 Svetlost i boja poseduju važnost koja ne govori rečima simbola i u ovom smislu su oni  “najslobodniji” pojmovi.  Svetlost i Boja ne trebaju zaokruženja i kao takvi oni nisu pretpostavljeni ničemu što može puno uticati na verbalnu komunikaciju. Boja razgovara i sa njm se razgovara bojom, dakle sa njom samom. 
Okruglim očima vidimo Svetlost Sunca a oko sebe vidimo obojenu stvarnost. Kada zatvorimo oči svetlosti i boje više nema, samo imitantni ulazak u vakum, prazan proctor. U snu se boja retko pojavljuje i svakako i u snu ima poseban značaj.
Boja je još jedan od dokaza Života da poseduje nezamislive argumente za razgovor ili tišinu sa i u Čoveku. Sveobojenost u njenoj spoljašnosti i unutrašnjosti, što važi i za  kružnu višedimenzionalnost u svojoj najrazličitijoj, gotovo beskonačnoj perceptivnosti, otkrivaju pred nama svekolike oblike materijalnosti, energija i pokušaja da sve zajedno i u nama razgovara. Materije,  njihove svetlosne reference i refleksije su zajedno dati čoveku da uvek i opet iznova, kao kroz krugove u boji, shvati da mogućnost da kroz Život, dok čovek živi, pokuša da manje razume a više se saživi se sa tajnama sveprisutnosti i sveunutrašnjosti, aktuelizacije i neutralizacije, svega što pokušavamo da pojmimo.
Krater nije pravilan i savršen geometrijski krug ali svršeno i pravilno pokazuje rezultat, sukoba i odnosa naosnovnijih elemenata iz prirode. Iz kriga u krug, Sve do konačnog zaokruženja svekolike stvarnosti, što bi predtstavkjlo pomirenje svakog sukoba. Savršen krug kao poslednji ciklus predstatstavljao bi u tom slučaju i savršen odnos svih protivrečnosti i paradoksa u nama i u prirodi. Tada će se dogoditi nešto sasvim novo.                                                                   

Коментари

Популарни постови са овог блога

SPONTANO SAGOREVANJE - knjiga. savremena proza - Izdavač Nova Poetika ::: SPONTANEOUS COMBUSTION - book. contemporary prose - Publisher Nova Poetika

  Љубичасти крак светлости сваке ништавности у нама  Кратке приче већ дуго привлаче посену пажњу читалаца, а када се у њима нађу модерни елементи, онда њихова вредност још више расте јер у себи садрже многоројне истине које се са филозофском тежином најбоље памте и прихватају као огледало нас самих. Зато је за свакога ко у краткој, сапетој форми воли понирање у подсвест, збивања кроз репродукцију човекове свести, дефабулативност, суочавање са сопственим несавршеностима и трагање за животним смислом, најбољи избор зирка кратких прича Спонтано саоревање, Себастиана Саве Гора, јер је ово дело најбољи доказ да надреализам проткан апсурдом и парадоксом још увек итекако живи на нашој литерарној сцени.  У 72 приче, колико се сакупило у три дела ове зирке, дато је можда једно од најтурбулентнијих путовања у човекову подсвест у последње време у домаћој књижевности. Након, како нам се аутор сам поверио у уводу, двогодишњег упознавања себе и своје подсвести у односу на стварност и у...

Spontano Sagorevanje: Kosta na crti ::: Spontaneous Combustion: Kosta On The Line / kratka priča. кратка прича. short story. histoire courte. књижевност. литература. literature. book. knjiga. literatura.

Kosta je stajao na tankoj crti, floroscentno plave boje... Osećao je da isijava sopstvenom unutrašnjom svetlošću i da ima razloga što stoji na crti, koju je između ostalog, da spomenemo, sam stvorio. Oko Koste i crte nema ničega. Kosta je u mraku i njemu je to bilo dovoljno. Taj mrak je bio njegov, on je zamislio takav mrak... Kosta je poželeo da se pored njega, u mraku, pojavi božanstvena, prelepa boginja-muza, koja će ga napojiti svojim inspirativnim darovima. Muza se pojavila i bila je slepa. Znao je da će biti slepa, to je i želeo. Stajala je kao kip, kao živi slepi mit. Uživao je. Napajao se „božanstvenom“ energijom svoje boginje. Disao je duboko i teško, osetio je da mu se disanje usporava i da srce počinje jako da mu udara. Uplašio se... Boginja je ostala nema i sjajno slepa. Njeno slepilo je isijavalo snažnu, belu, svetlost koju Kosta sada više nije mogao da podnese. Želeo je nazada u svoj mrak. Ništa više, samo nazad u  svoj mrak. Sve je nestalo... Ostao je mrak i florosce...

The Movie, Lesson About Life 00 - Action, Adventure, Animation, Biography, Comedy, Crime, Documentary, Drama, Family, Fantasy, Film-Noir, History, Horror, Music, Mystery, Romance, Sci-Fi, Short, Sport, Thriller, War, Western

The Movie, Lesson About Life 00 Dvadeseti vek Original title: Novecento 1900 (Italian: Novecento, "Twentieth Century") is a 1976 epic historical drama film directed by Bernardo Bertolucci and featuring an international ensemble cast including Robert De Niro, Gérard Depardieu, Dominique Sanda, Francesca Bertini, Laura Betti, Stefania Casini, Ellen Schwiers, Sterling Hayden, Alida Valli, Romolo Valli, Stefania Sandrelli, Donald Sutherland, and Burt Lancaster. Set in Bertolucci's ancestral region of Emilia, the film chronicles the lives and friendship of two men – the landowning Alfredo Berlinghieri  (De Niro) and the peasant Olmo Dalcò (Depardieu) – as they witness and participate in the political conflicts between fascism and communism that took place in Italy in the first half of the 20th century. The film premiered out of competition at the 1976 Cannes Film Festival. With a runtime of 317 minutes in its original version, 1900 is known for being one of the longest commer...