Постови

Spontano Sagorevanje: Čovek koji kasni ::: Spontaneous Combustion: The Man Who Is Late // Književnost. Literatura. Knjiga. Literature. Book

Слика
  "...Ustao sam prekasno - zakasnio sam! Opet nisam čuo sat! Zašto sam uopšte i ustajao?! Kakav je to način... kasniti... stalno kasniti! Gde sam uopšte ja? Šta radim to ja? Da li mene moj posao uopšte zanima?! Ja više nemam prijatelja... nema nigde nikoga... ovo je strašno, potpuni horor... Ja sebe maltretiram! Bolje bi bilo da idem i da se napijem.... možda i ne bi bilo bolje ali dođe mi da iskočim iz svoje kože! Zamrzo sam se! Evo... ne mogu ni da mrdnem! Kada bih mogao da nekako zaustavim ovo besnilo u sebi! Ne znam kako to da učinim! Sutra će se svi ponovo smejati kada ona budala bude vikala na mene... danas ću se javiti i reći da sam bolestan... ma gotova priča i baš me briga... potpuno sam bolestan i ne izlazim danas ni na terasu..." * Nemam puno komentara, naš sugrađanin se jasno i glasno izrazio, sve je rekao, danas ne ide na posao, pošto je zakasnio, sasvim u redu... ali naš sugrađanin kasni pa kasni, on je zakasnio i juče a zakasnio je i prekjuče, nećemo ga grditi

Spontano Sagorevanje: Iza Ogledala ::: Spontaneous Combustion: Behind the Mirror // Književnost. Literatura. Knjiga. Literature. Book

Слика
Иза Огледала Иза огледала, човека је дочекала нагазна мина. Нагазна мина се није активирала. Поред ње лежи стара, нагорела фотографија. На фотографији човек је видео себе, тебе и мене.  Насмејао се ко зна чему, скренуо је мисли и почео је да пева неку стару песму, која је испливала из ходника подсвести, са тежнјом да се душа ослободи, да се он сам развесели. Сада човек гледа на ливаду, на пољско цвеће и цветове дивљег мака.  Близу је шума. Шума је пуна, више нема места ни за кога па ни за човека. Шума је постала строго забранјена зона. Уосталом човек у шуми не би више ни опстао, тамо негде, у дубини шуме, остале би оглодане и разбацане, његове  кости.   Човек је све ово знао, али више ни о чему није размишљао. Кренуо је преко ливаде до нигде. После три сата хода човеку завртело у глави. Пао је али су му очи биле отворене.  Гледао је мраве и чуо је њихове радничке уздахе. Добро је знао тај човек колико је талената имао и добро је знао како је све прокоцкао. Све је знао и о мени и о теби

Мисли о Мислима: O Duhu Vremena :::Thoughts about Thoughts: About the Spirit of Time / Literatura. Teologija. Literature. Theology.

Слика
  О Духу Времена Дух времена, тај тихи и невидљиви ток који обликује свест и идентитет читавих генерација, јесте феномен који је од давнина интригирао мислиоце и филозофе. У својој суштини, он представља колективни израз историјског тренутка и утицаја који нама, као појединцима, остаје готово неприметан док га свакодневно проживљавамо. Немачки филозоф Георг Вилхелм Фридрих Хегел сматрао је да је дух времена, или "Zeitgeist",  интеграција апсолутног знања и историјске нужности, док је Имануел Кант указивао на то да је човекова слобода тесно повезана са његовим моралним дужностима у оквиру друштвене заједнице. Из православне перспективе, дух времена није само интелектуална или социолошка конструкција, већ дубоко духовно искуство које прожима целокупно биће човека и његову потрагу за смислом. Православни хришћански учитељи често истичу да је за разумевање духа времена потребно ослободити се ограничености рационалног сагледавања стварности и отворити се за Божанску истину, која с

Svetlost i Tama - O Linčovoj Triologiji: Izgubljeni Autoput, Vožnja Mulholandom, Carstvo Inland :::: Light and Dark - About the Lynch Trilogy: Lost Highway, Mulholland Drive, Inland Empire - Best Movies Ever

Слика
  David Lynch, jedan od najintrigantnijih i najenigmatičnijih režisera modernog doba, stvorio je trilogiju koja duboko istražuje teme identiteta, ličnosti i dualnosti - svetlosti i tame. Filmove "Izgubljeni Autoput" (Lost Highway, 1997), "Vožnja Mulhollandom" (Mulholland Drive, 2001) i "Carstvo Inlanda" (Inland Empire, 2006) sa prepoznatljivom i autentičnom "linč" naracijom, izraženom simbolikom i posebno sa intenzivnom atmosferom, on se izdiže iznad konvencionalnih filmskih formi. "Izgubljeni Autoput" otvara trilogiju istražujući teme fragmentacije identiteta i realnosti. Fred Madison, protagonista filma, suočava se sa sopstvenim demonskim silama koje se manifestuju kroz promenu identiteta u Petea Daytona. Kroz narativni okvir, Lynch koristi koncepte dualnosti i dualnog identiteta kako bi istražio pitanje ko smo zaista i šta znači biti zarobljen u sopstvenom umu. Fredova transformacija može se tumačiti kao npr. putovanje duše kroz &quo

Epicentar: Idi dalje... ::: Epicenter: Go further... // Literatura. Književnost. Poezija. Literature. Poetry

Слика
 Tako vatreno stojiš, tvoj pogled daruje reči Znaš sebe sa svih strana Shvataš gorku bol u grudima. Ludom zemljom putuješ Glavu na sve strane okrećeš Idi dalje... Kroz prašumu insekata, Preko planina starih mamuta I dalje... Kroz zidove umova, Tu hodaj na prstima... Završi snažno Sa novim udahom Nekog davno zaboravljenog vazduha... Go further... You stand so fiery, your look gives words, You know yourself from every side, You understand the bitter pain in your chest... You are traveling through a crazy country, You turn your head in all directions, How are you, how are you... lithe... I would give you a gift to be a part of your body... Go further... Through the insect rainforest, Over the mountains of old mammoths, And further on... Through the walls of minds, Walk on your tiptoes there... Finish strong With a new breath Some long-forgotten air... Dobra Knjiga Predstavlja: NOĆ SLOMLJENIH STRELA Iz Predgovora: "... MEGALOPOLIS III Mister anonimus, stanovnik velegrada, ponovo medju