Пређи на главни садржај

СПОНТАНО САГОРЕВАЊЕ - реч аутора ::: SPONTANEOUS COMBUSTION - author's word

 




Из штампе ће наредних дана изаћи моја четврта књига:

"Спонтано сагоревање"

Неке од тих прича се могу прочитати и на блогу.

Приче су резултат вишегодишњег „истраживања” сопствене свести у односу на сопствену стварност и обрнуто – утицај стварности на моју личну свест. Резултат сам добијао тако што сам ове приче писао намерно – најуморнији, са свесном намером да из мене потече и лавина разноразних слика које су се складале у неки ток сасвим неповезаних и надреалних реченица. Са жељом за изазов „насумираности”, свака прича је морала, ако ништа друго, онда барем изазвати смех или осмех – како ко хоће – ономе што се догађало на папиру.


Време у које су приче написане је најнеизвесније време, можда чак и у историји човечанства до сада. Тако да су свакако и спољни и унутрашњи утицаји тражили од мене уметнички одговор на моментално стање – колективно, свесно и несвесно. Скоро необјашњиво апсурдни и на граници са надреалним, догађаји и појаве данас се поигравају са целокупном сликом света, што ме је довело на можда један стари, али још увек актуелан пут са кога се све данас може посматрати.


Одсјај „грешке”, апсурда, противречности, бесмисла, парадокса и безразложности постао је прихватљив, „безгрешан” и доминантан. Свакако се из грешке срља у следећу већу грешку.


Овим причама сам желео да изазовем, пре свега самог себе – бунт који би поспешио стварање чак и у моментима када су сви „извори лепоте” наизглед сакривени.


Књигу сам поделио на три дела: „Блок-аут и жеља ви”, „Док је ноћ” и „Спонтано сагоревање”. Последњи део је онај по коме сам изабрао и наслов за књигу, а инспирисан је радом и делом руског писца Данила Ивановича Јувачова, познатијег као Данил Хармс.


Слично као и многи људи света данас или некада, осетио сам да је потребно поново се попети на сцену „театра апсурда” и покушати – кроз свесно и дубоко несвесно – пронаћи неке одговоре који се тичу нашег начина постојања.


Сукоб са сопственом природом, посебно природом и начином постојања света око нас, са циљем да скинемо „повез” са очију, да бисмо добили способност лакшег зидања непропадљивог у нама и лакшег одсацања зла – крстолик је и жртвен, али је зато и велики љубавни подухват.


Ускоро на:

Nova POETIKA





"Spontaneous Combustion"

Some of these stories can also be read on the blog.

The stories result from years of “research” into my own consciousness in relation to my own reality—and vice versa, the influence of reality on my personal consciousness. I arrived at this result by intentionally writing these stories in moments when I was most exhausted, with the conscious intention of letting a flood of various images pour out of me, images that then arranged themselves into a flow of seemingly disconnected and surreal sentences. With a desire to explore the challenge of “randomness,” each story had to, if nothing else, provoke at least laughter or a smile, depending on the reader’s mood, at what was unfolding on the page.

The time during which these stories were written is perhaps the most uncertain time in human history so far. So, both external and internal influences demanded from me an artistic response to the present moment—collectively, consciously, and unconsciously. Almost inexplicably absurd and bordering on the surreal, today’s events and phenomena toy with the entire image of the world, which led me back to perhaps an old, yet still relevant path from which everything today can be observed.

The reflection of “error,” absurdity, contradiction, meaninglessness, paradox, and pointlessness has become acceptable, “flawless,” and dominant. Each mistake inevitably leads to a greater one.

With these stories, I primarily wanted to challenge myself—to spark a kind of revolt that would encourage creation even in moments when all “sources of beauty” seem to be hidden.

I divided the book into three parts: "Blackout and Desiree," "While It's Night," and "Spontaneous Combustion." The final section, from which the book also takes its title, was inspired by the work and legacy of the Russian writer Daniil Ivanovich Yuvachov, better known as Daniil Kharms.

Much like many people today—and throughout history—I felt the need to step once again onto the “theater of the absurd” stage and try, through both conscious and deeply unconscious exploration, to find some answers about our way of existing.


Коментари

Популарни постови са овог блога

SPONTANO SAGOREVANJE - knjiga. savremena proza - Izdavač Nova Poetika ::: SPONTANEOUS COMBUSTION - book. contemporary prose - Publisher Nova Poetika

  Љубичасти крак светлости сваке ништавности у нама  Кратке приче већ дуго привлаче посену пажњу читалаца, а када се у њима нађу модерни елементи, онда њихова вредност још више расте јер у себи садрже многоројне истине које се са филозофском тежином најбоље памте и прихватају као огледало нас самих. Зато је за свакога ко у краткој, сапетој форми воли понирање у подсвест, збивања кроз репродукцију човекове свести, дефабулативност, суочавање са сопственим несавршеностима и трагање за животним смислом, најбољи избор зирка кратких прича Спонтано саоревање, Себастиана Саве Гора, јер је ово дело најбољи доказ да надреализам проткан апсурдом и парадоксом још увек итекако живи на нашој литерарној сцени.  У 72 приче, колико се сакупило у три дела ове зирке, дато је можда једно од најтурбулентнијих путовања у човекову подсвест у последње време у домаћој књижевности. Након, како нам се аутор сам поверио у уводу, двогодишњег упознавања себе и своје подсвести у односу на стварност и у...

Spontano Sagorevanje: Kosta na crti ::: Spontaneous Combustion: Kosta On The Line / kratka priča. кратка прича. short story. histoire courte. књижевност. литература. literature. book. knjiga. literatura.

Kosta je stajao na tankoj crti, floroscentno plave boje... Osećao je da isijava sopstvenom unutrašnjom svetlošću i da ima razloga što stoji na crti, koju je između ostalog, da spomenemo, sam stvorio. Oko Koste i crte nema ničega. Kosta je u mraku i njemu je to bilo dovoljno. Taj mrak je bio njegov, on je zamislio takav mrak... Kosta je poželeo da se pored njega, u mraku, pojavi božanstvena, prelepa boginja-muza, koja će ga napojiti svojim inspirativnim darovima. Muza se pojavila i bila je slepa. Znao je da će biti slepa, to je i želeo. Stajala je kao kip, kao živi slepi mit. Uživao je. Napajao se „božanstvenom“ energijom svoje boginje. Disao je duboko i teško, osetio je da mu se disanje usporava i da srce počinje jako da mu udara. Uplašio se... Boginja je ostala nema i sjajno slepa. Njeno slepilo je isijavalo snažnu, belu, svetlost koju Kosta sada više nije mogao da podnese. Želeo je nazada u svoj mrak. Ništa više, samo nazad u  svoj mrak. Sve je nestalo... Ostao je mrak i florosce...

The Movie, Lesson About Life 00 - Action, Adventure, Animation, Biography, Comedy, Crime, Documentary, Drama, Family, Fantasy, Film-Noir, History, Horror, Music, Mystery, Romance, Sci-Fi, Short, Sport, Thriller, War, Western

The Movie, Lesson About Life 00 Dvadeseti vek Original title: Novecento 1900 (Italian: Novecento, "Twentieth Century") is a 1976 epic historical drama film directed by Bernardo Bertolucci and featuring an international ensemble cast including Robert De Niro, Gérard Depardieu, Dominique Sanda, Francesca Bertini, Laura Betti, Stefania Casini, Ellen Schwiers, Sterling Hayden, Alida Valli, Romolo Valli, Stefania Sandrelli, Donald Sutherland, and Burt Lancaster. Set in Bertolucci's ancestral region of Emilia, the film chronicles the lives and friendship of two men – the landowning Alfredo Berlinghieri  (De Niro) and the peasant Olmo Dalcò (Depardieu) – as they witness and participate in the political conflicts between fascism and communism that took place in Italy in the first half of the 20th century. The film premiered out of competition at the 1976 Cannes Film Festival. With a runtime of 317 minutes in its original version, 1900 is known for being one of the longest commer...